tirsdag 22. september 2015

For en hund!

Er redd jeg kommer til å fremstå som euforisk, så jeg toner det hele ned til å si at lørdag starta Ynni i C-spor og fikk opprykk til B. Vi fikk "grint" oss til en start i klasse B på søndag, da nulla vi ikke veldig overraskende på både fremadsending og kryp - men frøkna plukka fullt i sitt tredje fremmedspor, og jeg hadde ikke funnet de pinnene selv! Synd å si det, men det er mye artigere å trene bruks med Ynni enn det er med Ida, så det blir ingen start på Ida i høst - jeg fikk nemlig gjort om Nannestad-starten vår til helga. Jeg starter Ynni i B i stedet for Ida i A :)
Neida, jeg har ikke helt trua på at vi skal klare opprykket ennå, til det har vi opp til flere veldig usikre øvelser på lydigheta. Men altså, det kjennes litt tungt å gå ut og trene med Ida denne uka når det er Ynni jeg vil trene og utvikle nå!

Rudy fikk til og med en liten treningsøkt søndag morgen før konkurransen starta. Det er noen fine stier på Elverum, så jeg tenkte å trene "ut bakover" med både høyre og venstre vending. Men altså, det var vanskelig for han å vende mot venstre - det kan komme av at vi de siste to-tre treningsøktene har trena sidedirigeringer, og bare den ene veien. Selv om jeg satte han inntil et tre vendte han mot treet så det smalt i panna på han - ingen ting å si på innsatsen altså. Lille vennen, bare å gjøre det ennå lettere å snu rett vei altså.
En liten treningsøkt ble det også hjemme på jordet i går, og han begynner virkelig å komme seg den lille slyngelen nå. Siden vi var på jordet måtte jeg hjelpe han veldig med å vende venstre og ut, satte han med nesa nesten rett mot "målet", og da klarte han det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar