tirsdag 8. januar 2013

Så har jeg rappa bilder igjen!

Første uka i det nye året gikk vel uten de helt store hendelsene - ingen snø og bare is overalt = fryktelig mørkt om kveldene og dårlig med trim på hundene. Onsdag var det rim på isen og vi fikk en helt fantastisk skøytetur på Tunevannet.


Lørdag var Ynni og jeg en tur på Ås og trena. Et helt supert terreng der det bare var å boltre seg vilt og uhemma - jeg gikk vel litt bananas, så vi endte med å legge ut dummyer lenge før vi kom til det jordet vi egentlig skulle trene på :)

Her har vi "endelig" kommet oss til jordet vi hadde tillatelse til å trene på - fint!
Og bildet har jeg altså rappa fra Sarita Winsevik.
Vi la ut dummyer på fire ulike steder mens vi gikk til treningsområdet - kun ett område med "direkte spor" i linja. Kule terrengskifter og vanskelig terreng - lykke! Jeg safa med Ynni på en sending der linja gikk parallelt med jordekanten/bekken og kjørte en "follow that dog". Ynni fungerer fint på sendinger til områder hun har vært med å legge ut, altså kjente områder, selv om vi har gått lange buer rundt og gjort en hel masse andre saker før hun sendes dit. Forsøkte oss på en laaang sending til en dummy som ble "gått ut i direkte linje" fra der vi stod, det var litt i vanskeligste laget for lilleville. Måtte ta henne inn og sende på nytt - men vi lyktes og da var det forhåpentligvis læring. Fin-fin dag, masse passivitet og ikke mange apporteringene på hver hund.

Søndag var det rundering med Emma igjen, og hun storkoste seg som vanlig - gikk til og med ganske så bra og det er jo lykke! Og heldige meg kunne sende Emma og Ida med Ingar på tur så jeg rakk et par timers jakttrening med Ynni!
Og dette bildet har jeg rappa fra Ann-Kristin Olsen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar