fredag 1. juni 2012

Ynni ligger i hardtrening!

Vi skal jo snart til Flateby, herlighet, bare en og en halv uke igjen! Hun har vært med på jobben de siste dagene og jeg har brukt noen minutter av lunsjen hver dag til å trene lydighet. Og i går ble det til og med to økter med lydighet på frøkna, jeg dro nemlig en tur på klubben for å få litt forstyrrelser, tannvising og fellesdekk. Syntes fvf begynner å bli ganske bra, men jeg sliter litt med å gjøre holdtene riktig - og gjør jeg feil ender Ynni både skjevt og litt langt framme... Men så kom jeg jo på at det faktisk er lineføring, det har vi aldri prøvd! Ligg tror jeg skal gå ganske så greit. Innkalling går bra, men hun kan fortsatt være urolig i sitten. Stå under marsj får vi liksom ikke helt til, kjenner at jeg ikke helt har motivasjonen til å få den bra og satser på at hun i det minste stopper til slutt. Hopp trena vi jo på noen ganger i ridehuset i vinter, og i går testa vi det igjen, det gikk helt fint! Avstandskommando begynte vi jo på forrige uke, det går ikke så veldig bra at det gjør noe. Hun legger seg, men kan fint bli liggende når jeg ber henne sitte - eller så hopper hun fram og opp i stå før hun setter rumpa i bakken. Veldig søtt, men ikke særlig mye poeng kanskje... Helhet, tja, må jeg ha klær som matcher hunden tro?
Ellers ble det ingen trening på de to anrde i går, men en sykkeltur rundt Stikkaåsen fikk de da!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar