torsdag 12. april 2012

Hadde bestemt meg...

...for å oppdatere bloggen litt oftere - men det er ikke helt enkelt :-)

Søndag skulle Ida og jeg vært på Mocktrail i Sunne - men siden jeg som tidligere nevnt ikke helt kjenner at ....
.... Ida og jeg er på nett lot vi det være. Trist, for jeg skulle så gjerne ha vært der - håper virkelig jeg får muligheten igjen neste år!! Og i steden for å være på Mocktrail traff vi et par treningskompiser og fikk trena litt, men det ble mye tanker og spekulasjoner på treningsopplegget for Ida framover. Tror kanskje mange av oss er inne i en periode der vi faktisk må tenke til litt ekstra på trening - spennende, men slitsomt for våre små grå! Da er det bra å ha treningskompiser - sånne som er gode på å lage sjokkosnurrer!!!

Mandag kom regnet og sluddet, og det trengtes virkelig! Hel bruksdag var planen - været satte vel en viss demper på det for min del, men det ble både rundering, spor og noen lydighetsmomenter på Emma. Emma var i kjempeslag på runderinga og jeg var litt på etterskudd - og sporet gikk rett og slett bedrøvelig dårlig. Ja, ja, da er vi vel i rute til sesongstart i helga :)

Tirsdag var det tilbake på jobb igjen, og det er tungt - men det er mulig hundene syntes det er godt å få sove hele dagen igjen :) På kvelden var det sesongstart for fellestreningene i jakt i skogen, og det ble en veldig fin trening for mine to svarte. Ynni fikk være med på jaktlydighetsbiten og se på de andre hente noen dirigeringer, og Ida, ja hun fikk hente noen markeringer. Og Ida gjorde virkelig noen fine markeringer, jeg har prøvd å gjøre noen enkle grep for å få lille frøken Ida til å låse blikket på markeringen og ikke se på meg for å be om lov - og jammen ser det ikke ut til at det har hatt en fin effekt, HERLIG!

I går måtte jeg merke sporoppsøk og gå igjennom et B-spor til stevnet vi skal ha i helga, da ble det bare litt fysisk fostring på pelsene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar