mandag 21. januar 2013

Helgene går fort...

...og det gjør faktisk også ukedagene! Forrige uke fikk jeg til et par bitte små treningsøkter med lilleville etter jobben. Det har vært litt vel kaldt, og for liten hund som helst skal gjøre minst mulig over lengst mulig tid er det ikke helt optimalt. Men, trenes på minst mulig må jo gjøres - det er apportkaster som har vært tema denne uka. Har skutt ut en apport og bare stått der og sett etter egget en stund, sendt på et par memories, gått litt fot og plukka opp egget før vi har gått hjem igjen, en knapp time og fin-fin trening for Ynni!
Ida har gått et par spor denne uka - jeg har mer eller mindre bestemt meg for å starte henne i klasse D en eller annen gang i løpet av året. Jeg får jo så dårlig samvittighet for at hun nesten aldri får være med å trene noe lenger. Og som kjent, jeg får aldri trent noe om jeg ikke har et mål med treninga - målet får altså være å starte klasse D med henne! Sporene har jeg gått ute på jordet, og hun har faktisk vært ganske så flink!

Helga har gått unna i et rasende tempo. Lørdag var det jakttrening i 15 kalde, jeg var veldig i tvil om jeg skulle utsette både meg og hunden for trening i sånn kulde, men lot det stå til! Valgte å ta med Ida for å kunne være med på all moroa denne dagen. Kan love at Ida bare lyste av glede da hun forstod at det for en gangs skyld var hennes tur! Ikke helt 100 på markeringer - men det er jo ikke noe nytt, men hun holdt seg stort sett fint i rett område og da skal jeg være fornøyd. Noen lange utsendinger på blinde apporter, noen veldig fine og noen litt mer rustne. Herlig trening med trivelig selskap og veldig flinke hunder - og tenk at det ikke var noe problem med 15 kuldegrader! Vel hjemme fra jakttrening var det klart for felles skøytetur med middag og hyggelig samvær resten av kvelden.
Søndagen starta med rundering, Emma sin tur til trening altså. Og hun fikk kjørt seg litt i vinterlandskapet, men gikk ganske så fint, herlig! Hjem for å bytte hunder og avgårde på en liten jakttrening igjen. Kun tre hunder, og vi fikk til en veldig fin trening for de tu unge frøknene. Morsomt! Og etter mange timer ute samt litt kjøretid var jeg nesten i koma da jeg kom hjem - en halvtime på sofaen var deilig. Men, med fortsatt en hund som ikke hadde gjort annet enn å ligge i jerven-posen sin og se på jakttrening var det bare å komme seg ut. Det ble ei rask mil på skøyter for Emma og Ida.

Nå er vi klare for ei ny uke med nye utfordringer - eller kanskje bare de samme gamle utfordringene, uansett, klare er vi!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar