mandag 17. desember 2012

Har trena bitte litt denne helga også

Bare tur på de firbeinte hele denne uka, kjedelige dager altså!
Men i helga ble det en treningsøkt på dem hver, Emma fikk så det holdt på lørdag og de to svarte fikk en bitte liten treningsøkt på søndag. Spor og rundering på lørdag. Det hadde snødd litt natt til lørdag, og siden det fortsatt snødde gikk det jo fint å legge spor uten at det skulle bli lett synlig for hundene. Men i runderingsløypa? Jo dritt au, lenge til konkurranser og late eller effektive som vi er tråkka vi over runderinga og la spor samtidig denne gangen også. Tre og en halv time senere var vi ferdige med runderinga og det snødde fortsatt litt. Pinner? Nei, de hadde snødd bort, og jeg tror i alle fall gyldenpelsen hadde mer enn nok annet å holde styr på om ikke hun skulle lete etter pinner også - og pinner er jo som kjent noe hun i alle fall ikke ofrer seg for! Artig med snøen, da kunne vi jo se hvor figurantene hadde ligget og hvor både hunder og folk hadde kryssa. Litt vanskelig, men absolutt ingen umulighet. Morsomt! Runderinga for Emma sin del var vel litt sånn som den bruker, noe bra og noe ikke fullt så bra. Helt normalt altså - og nok engang en super dag i skogen!
Søndag hadde jeg ingen store planer, litt deilig det også! Og veldig bra faktisk - for da jeg skulle kjøre ut og gå tur sammen med noen kompiser kom jeg ikke opp bakken med bilen. Snø på lørdag, brøyting først langt utpå lørdag kveld og regn, regn, og regn natt til søndag og søndag formiddag - ja det vil si helt speilblank bakke det :-( Jammen godt man har alle muligheter her hjemme! Ida og Ynni fikk seg en liten treningsøkt på jordet, bare et par lange høyre/venstre/ut sendinger hver seg. Jeg ønsker jo egentlig å terpe på sånne momenter, men med Ynni er det ikke blitt noe av. Jeg ønsker jo å bruke tid, god tid på henne, og sånn terpetrening blir fort litt "mas" syntes jeg. Derfor er det blitt så som så med detaljer på den frøkna - men det er klart, går hun bare rett ut den veien jeg peker har vi ikke behov for verken høyre eller venstre ;- )
Nå regner det godt, og med frost i bakken legger vannet seg oppå bakken og under snøen - det verste som kan skje nå er at det fryser på...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar