fredag 13. april 2012

Frysninger

Det er sant, noen ganger får man frysninger på ryggen og håra reiser seg i nakken. I dag var en sånn dag ....
.... med Ynni! Jeg var på jordet og trena litt enkelt med Ida, la ut tennisballer på fire kjente og ett nytt område med en vinkel på litt i overkant av 90 grader. Og frøken Ida var med for å se - for det var jo suksess det skulle det bli i dag. Mmm, vel, hun klarte vel å snurre et par ganger og springe til feil område en gang...
Ynni var hjemme mens jeg trena med Ida, hun har også vært på fire av områdene før og fikk ikke se at noe ble lagt ut i dag. Jeg starta med å la henne få fire mikrotennisballer på nærsøk først, de lå på ulike steder langs med stien og jeg bestemte til hvilken side hun skulle søke. Men man lurer ikke den hunden der, nesa virker jo go to av dem lå tydelgvis så hun fikk vind på dem da jeg satte henne på stien! Så gikk vi videre til dirigeringene. Sendte henne fra litt kortere avstand enn Ida (drøye 100 meter kanskje), slik at det ble ca 90 grader mellom de fire kjente områdene. Ingen problem! Gikk helt nære det siste og ukjente området og sendte henne blindt, det gikk fint det også. Da kasta jeg inn en tennisball til og gikk tilbake til utgangspunktet før jeg sendte henne på et par av de andre kjente områdene først, og så tilbake til det nye - lett som en plett sa Ynni :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar