mandag 18. mars 2013

Endelig...

...trening igjen!
Etter flere uker med treningstørke ble det endelig litt trening igjen i helga, herlig!
Da vi planla helgas rundering på fredag var jeg optimist - Emma hadde ikke halta på noen uker og det var bart i skogen der vi skulle trene. Men uff, på skitur lørdag formiddag oppdaga jeg at den gyldene halta litt igjen - filler'n!!! Bestemte meg uansett for å være med og trene, herlighet, det var hele seks uker siden sist! Emma kosa seg hun, men var litt mer dempet enn jeg ville trodd hun skulle være, så ja, hun preges nok av at beinet ikke er helt tipp-topp. Tok henne med på skitur etterpå også, nå får det briste eller bære, sånn er det bare!
Lørdag ble Ynni to år - aner ikke helt hvor den tiden er blitt av, men min lille valp betegnes ikke lenger som unghund... Siden hun ikke hadde sett en eneste tøypose på 14 dager, syntes jeg det var på tide igjen. Vi gikk en runde på jordene hjemme, la igjen en tøypose litt hist og her, og lot henne få hente i fra helt andre vinkler. En veldig fin liten treningsøkt, men strømgjerder? Nei se det er nok ikke Ynnis favoritt!!
Ida fikk seg et bitte lite spor på jordet, ikke noe å rope hurra for kanskje, men nå er det jo noen uker siden siste igjen :)

Søndag ble det jo som nevnt rundering på Emma. Ida fikk et veldig kort spor i skogen - og siden Hansen ikke hadde med merkebånd er hun veldig usikker på hvordan den lille svarte fasanmissilen egentlig gikk, men vi kom oss til enden og det ble til og med noen pinner! Og Ida, ja hun elsker det!
På ettermiddagen fikk Ynni ennå noen tøyposer, vi var fire stykker som møttes på jordet hjemme og trena linjer i alle mulige vinkler. Herlig trening og rolig og fin Ynni!

Helgas skiturer har vært VELDIG tunge, jeg som trodde jeg hadde fått litt kondis og styrke etter rundt 50 mil på ski i år - men neida!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar